Hej alla entusiaster!
Om en månad flyttar jag med min femåriga dotter till en ny lägenhet som ska ombildas från hyres till bostadsrätt.
Idag delar vi sovrum men tanken med flytten är att hon ska få sitt efterlängtade egna rum.
Lägenheten är på markplan, en tvåa på 67kvm. Möblering är inte min starka sida och därför vänder jag mig till er.
Har ni tips på hur jag kan ha min säng (180) i vardagsrummet, något avskilt?
AnitaRaring, 2015-09-27
Svårt att uppskatta måtten. Men en idé är att sätta upp en avskiljare efter diskmaskinen. Antingen nåt stabilare i trä, en ikeahylla, eller bara ett tyg som känns lättare. På så sätt kan du placera din säng i hörnet framför fönstret, utan att du sover i köket, och det är möjligt att ändå få in ett köksbord mot väggen till toaletten. Och beroende på måtten, soffan med ryggen vänd mot din sovhörna. Kanske inget du gillar, men förhoppningsvis fick du nåt att fundera på iaf.
monikaragnarsson, 2015-09-30
Hej! Jag hade skippat 180 och kört på en 120 säng eller 140 om det funkar. Sen hade jag ställt den framför det fönstret till höger (härifrån sett) om altandörren. Så altandörren tillhör (vardagsrummet). Och så hade jag satt upp lammellgardiner runt sängen både vid långsidan och kortsidan (mot hallen). Sen hade jag målat väggarna i samma färg som lammellgardinerna, så dom smälter in i rummet och inte tar över. På så sätt blir det ju ett rätt bra vardagsrum ändå.... fast det står en säng i samma rum. Lycka till och hoppas det löser sig.
Linneasporty, 2015-10-12
Jag hade försökt dela av sovrummet så att du kan få en liten sovalkov där då sovrummet har två dörrar och två fönster om än det ena är litet. Garderoberna hade jag tagit bort så kanske dottern kan få ett sovrum på 8-9 kvm och du ett mindre än så.
KimSberg, 2015-10-16
Tack för era tips! Just nu lutar det åt att flytta garderoberna så dottern och jag delar sovrummet med en vägg
Lisa, 2017-07-30
Hej! Nyfiken på hur du gjorde! Har du bilder? Med vänlig hälsning. Lisa