Hej på er! Jag har just köpt en Hemnes Skänk från Ikea. Där är det 8 lådor/svarta knoppar och just knopparna är jag sugen på att spraymåla i guldfärg. Jag har dock aldrig spraymålat innan..
Så jag undrar om man behöver spraymåla med t.ex. vitt innan man tar guldfärgen?
Vilket märke tycker du är bäst?
Räcker en sprayburk (ca 400ml) till 8 knoppar?
Andratips på hur jag ska göra när jag ska spraymåla de.. ska jag tex ta undersidan av knopparna först?
Hur lång torktid brukar det va?
Många frågor, men jag vill ju att det ska bli fint ;)
imm0rtelle, 2015-09-14
imm0rtelle, 2015-09-14
Jag menar ju såklart 12 knoppar :P
Yuki, 2015-09-17
Det borde helt klart räcka med en sprayburk. Det står på burken du köper hur lång tid det ska torka. Låt de torka ordentligt innan du sprayar på andra lagret, spraya inte allt för nära utan kör med lite avstånd annars är det lätt att du får för mycket spray och det kommer ta längre tid att torka och så blir det tyvärr inte lika snyggt, hellre spraya flera gånger. Vilken sida du börjar med spelar egentligen ingen roll.
Skulle införskaffa denna färgen om jag var du: http://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/farg-och-fog/sprejfarger/sprejlacker/sprejfarg-623185/
Glöm inte att använda munskydd och ev. plasthandskar om du inte vill ha guld på händerna.
Lycka till ;)
kullagulla6, 2015-09-18
Sätt spikar /skruvar på en bräda o sätt knopparna på, så blir de lättare o spraya/måla
annelinilsen, 2015-09-19
Anbefaler Edding spraymaling. som selges hos Panduro Hobby. Den har meget god dekkevne
imm0rtelle, 2015-09-25
Så här blev resultatet
kullagulla6, 2015-09-25
Snyggt
agmoni, 2015-10-02
SNYGGT