Vi har just flyttat och vårt sovrum är HEMSKT.
Fult golv, fula tapeter osv.
Vi väntar tack och lov på omtapetsering men målerifirman verkar inte vara de snabbaste.
Vårt problem är att sovrummet är brett (får plats med dubbelsäng, varsitt sängbord och spjälsäng utan problem) men inte mer än så. Från fotändan till väggen finns alltså inte mycket plats..
Det känns ändå VÄLDIGT tomt.
Drömmen vore att kunna ha en liten skötplats till bebis som kommer, och kanske någon lösning för lite bebiskläder.
Tips och råd?
leiijn, 2015-02-13
Bild
leiijn, 2015-02-13
Bild
beali, 2015-02-22
Hej, det vore spännande att få veta vad ni tänkt för tapeter och färger i sovrummet, jag gissar på att er stil är lite vit/pastell/lantlig lyx utefter den inredning ni har ! =)
Jag skulle vilja sätta ihop de två malmbyråerna, och ställa dem där spjälsängen står nu. Kanske t.o.m en lite babygarderob/byrå kan få plats längs den väggen. Spjälsängen skulle jag ställa mot andra kortväggen. Ett sådant här skötbord kan spara plats http://lekmer.se/barn-och-baby/skota-o-halsa/skotbord-o-skotbyraer/baby-dan-sk%C3%B6tplats-till-s%C3%A4ng-vit
Ovanpå malmbyråerna skulle jag dekorera med en lampa en blomma och lite ljus och ha en inramade foton på väggen ovanför. Nedanför sängen skulle jag sätta en bänk med förvaring för kuddar och filtar. Ännu en lampa på fönsterblecket och en blomma eller två. En lång tavellist med lite tavlor på långväggen nedanför sängen och en lite bokhylla och hänga upp spegeln på väggen. Fler mattor på golvet, eller kanske lägga ett klickgolv ovanpå plastmattan. Lycka till!
berlina, 2015-02-26
Hej!
Litet tipps, skötbord är bekvämare att ha i Badrummet. Om det känns bättre kan man även ha ett skötunderlägg man lägger på sängen. Men det är något man också bara behöver en kort tid, om det inte kommer en till bäbis.
Jag vet inte om ni behöver garderober? Men det skulle kunna se himla fint ut om ni byggde in sängen med garderober. Jag tror jag såg någon som gjort det här på styleroom.
Här http://www.styleroom.se/album/32699#image456126
Med Metod från IKEA funkar det jätte bra