Hjälp hjälp hjälp!
Har ett vardagsrum som kan jämföras med en bowlingbana...
Vad ska jag göra??
Vi vill ha en del som tv-rum + och en del med plats för fyra personer att umgås (sitta bekvämt och prata istället för att sitta vid köksbordet)
Familjen består av två vuxna, två barn (6 och 9), vi vill utnyttja rummet mer och det ska vara praktiskt.
(Vid köksön/bänken finns två barstolar, och alla fönster sitter bara 50 cm från golvet)
beali, 2014-08-30
Hej! Vilket stort och härligt rum! Så här tänkte jag, inget estetiskt mästerverk precis,mest för att få lite visuell hjälpreda, (det är helt okej att skratta!!)....=)
Med en stor matta och en stor soffa med ryggen mot rummet bryter du effektivt av rummet. Alternativt att rama in tv-delen med två lite transparanta hyllor, såg i höstens ikeakatalog ett snyggt exempel. Använd soffryggen som en vägg, där du kan sätta en skänk, stolar mm. Runda bord för att bryta av det fyrkantiga med mattan och soffan.
Den andra soffdelen tänker jag mig mer flexibla möbler som är lätta att flytta runt på. Fåtöljer, sittpuffar, pallar, men rama in även det med en stor matta framför öppna spisen. Kanske en arbetshörna längst upp till vänster. Framför altanfönstret skulle man eventuellt kunna sätta ett bord, ett som går att göra båda stort och litet, för middagsbjudning, pyssel mm. Och så naturligtvis växter och en massa olika ljuskällor, golvlampor, bordslampor, spotar mm.
Hoppas du får någon idé!
Christine, 2014-08-30
Hej Beali!
Tack så otroligt mkt!! Vilket jobb du lagt ner!!
Jag skrattar absolut inte! Du har många liknande ideer som mig. Den stora mattan är en jättebra ide!
Jag ska in på ikeas hemsida omedelbums och kolla in matta och hyllor!
Tack igen!! :-) :-) :-)
Med vänlig hälsning
Christine
beali, 2014-08-30
Tack! Det är bara roligt! Lycka till!