Hej.
Jag har ett stort badrum med superful och tråkig ljusblå våtrumstapet/matta.
Det är i en hyresrätt så vi kan inte renovera bort det. Har nyss flyttat in och nu har turen kommit
till att inreda badrummet, men jag vet verkligen inte hur. Det är stort och allt ser litet ut. Och tillsammans
med de fula väggarna och golvet så vet jag inte vad som ska göras. Har någon tips?
Vill ha lite lyxig spa-känsla! Eller hotell-känsla.
Vad ska man har för möbler? Väggen där den svarta byrån står nu är jättelång.
Tacksam för all hjälp med tips och ideér!
Mvh Josefin
ViskesLopme, 2014-06-23
Jag ska också snart flytta till en hyresrätt med hemskt badrumsgolv, dock är vårt badum pyttelitet.
Vi kommer lägga trätrall i badrummet. Det kan vara ett alternativ men det kanske blir mycket jobb + halvdyrt för ert stora. Man lär ju ta bort trallen och göra grundligt rent några gånger om året. Eftersom det är hyresrätt är det ju inte värt att måla. Men en lösning är ju att köpa en riktigt stor rya matta (sy fast nåt tyg under så det liknar badrrrumsmattor?) vilket occkså ger en mer spa-ig känsla. Annars skulle jag säga satsa på mörka trätoner, vit och silver med många fina ljus i rummet så kommer spakänslan!
shalita, 2014-06-29
ja, in med ljus och naturmaterial (korgar, stenar, växter, krukor, drivved, varma jordiga färger) för spa-känsla. trä! små blickfång av installationer att fastna i. en matta, visst i beige kanske.
så lite plastiga material som möjligt!!
förvara tandborste i kruka eller träkopp (finns serier på IKEA med olika badrumstillbehör i fint trä).