Nu börjar det bli dags för lillebror (1,5år) att flytta in till storasyster (4,5år) och i samband med det vill jag göra om med nya tapeter, gärna nytt golv (sambon vill dock ha kvar plastmattan för han tycker att det är`"praktiskt". Tråkigt å fult säger jag!), ny förvaring och en loftsäng till dottern.
Behöver dock lite tips på smarta lösningar och färger även om jag har en del idéer redan.
Även hur jag ska tapetsera. Hela rummet, en fondvägg å resten vitt eller i en annan färg. Vill ha det ganska färgglatt och färger jag tittat på är röd, limegrön, rosa, orange. Färgerna har jag hittat i en tapet som jag tycker är fin.
Smultronflickan, 2012-09-19
Jag hade hellre köpt en snyggt våningssäng så barnen har ett sovhörn så resten av rummet blir lek. Sen ett råd; jag har haft trofast till min ena dotter och den var inte bra. Gick inte att förvara då mycket i den och barnen hade svårt med lådorna om dom var för fulla. Nu har jag styva istället och den serien är mycket bättre.
Bumman, 2013-07-31
Riktigt härlig tapet :-) Livar verkligen upp ett barnrum :-)
TessanSF, 2013-07-31
Ja verkligen. Gällde att hitta nån som passade både tjej och kille också. Hade dottern fått eget rum hade jag nog gått lös med en tapet från Pip studio.
Vi har två väggar tapetserade å två är vita. Det ska byggas en loftsäng med lekstuga under i den vita hörnan å den kommer bli röd eller blå för att balansera upp lite.
Bumman, 2013-07-31
Det blir nog riktigt coolt med en loftsäng och lekstuga under :-) Ja PIP har underbara tapeter,har kikat däri åxå!Lycka till med all renovering :-)