Hej,
Önskar Er hjälp med att få ordning i vår matsal. Vi har ett litet och trångt kök så mycket tid kommer förmodligen att ägnas i detta rum. Vi flyttade in i huset för några månader sedan och har hittills inte haft någon tid p.g.a. ommålning av fasad. För er vetskap så hyr vi huset varför vi inte får göra något på golv och bröstpanel.
Det vi ska göra i rummet är tapetsering, skaffa en matta under bordet och klä om stolarna. Om målning av matsalsgruppen är inte heller uteslutet. Vi vet dessvärre inte vilka tapeter, matta eller tyg vi ska välja och därför frågar jag er. Vi har medveten valt att inte ha gardiner då det är fin sjöutsikt från alla fönster men det är inte skrivet i sten.
Vi vill ha rummet ljust så vi har funderat på tapeter med vita/ljusa nyanser.
Har ni övriga förslag för att göra rummet trevligare tar jag gärna emot dem.
Tacksam för svar.
Mvh johanna
ansen, 2012-08-03
Tjoho...furu!! Får ni verkligen inte fixa panelen om ni gör det snyggt? jag tycker att de flesta hyresvärdar går med på det mesta bara man talar om hur man ska göra och att man är nogrann och att det fungerar för nästa person som flyttar in. Antingen måla vitt som är neutralt eller bara slipa bort den gulnade lacken så det blir ljusare och mindre gult?
Jag hade bara valt vitt i allt om jag skulle ha kvar furun.
Kanske kan ni lägga in en stor lite hårdare heltäckningsmatta som ni bara lägger dit utan att limma?