En bod som skall bli lekhus till barnen. Väggarna hade jag tänkt måla turkosa och golvet svart. Men fönsterkarm och de andra brädorna tvärs över i annan färg. Tips någon? Även på förvaring och lite andra detaljer som sätter pricken över i´t vore uppskattat..
Inredningskaos, 2011-03-22
Fönsterkarmen och brädorna som går på tvären hade jag målat någon nyans mörkare turkos än den du tänker ha på väggen, så bryter du av lite men det blir inte så rörigt.
Det är svårt att ge tips när man inte vet vad barnen är intresserade av. Men om jag tänker utifrån en hel del barn som jag känner så hade jag gjort det som ett "verklighetstroget" hem, fast med lite härligare färger! Absolut ett kök! Kika här på styleroom på olika barnkök, och ikea har ett fint barnkök också (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S49874533). Till det bör man ha matplats också.
Utklädningskläder (avlagda hattar, väskor och skor) som hänger på krokar, skohylla och speglar kan man ha i "hallen".
Det bästa man kan göra är att utgå ifrån barnen som ska leka där. Observera vad de uppskattar att leka med och bygg vidare på det så blir det nog jättebra!
/iris
bippa02, 2012-05-26
hur har det gått? jag är nyfiken för jag har också tänkt att ta ett Förråd istället för lekstuga till barnen. tänkte gör som ett loft kanske.