Vi ska måla om vårt hus. Vi köpte det i höstas och i byn där vi bor har det lite av en stämpel "det vita och blåa huset i korsning där knäppisarna bor". Inte så snällt, men grannarna har kommit med många historier och till slut förstår man. Hur som helst är färgen i dåligt skick och det är dags för ett lyft för fasaden, vi vet bara inte vilken färg vi ska ha. Det vi vet är att det INTE ska vara vitt eller blått, stämpeln ska bort! Vad har ni målat i för färger? Bilder? Vad föreslår ni?
Jasmina, 2011-03-21
Verkar vara ett jättemysigt hus =)
Den första beige nyansen var fin, passade bra med vita knutar också, ett annat tips är ljusgrått med vita knutar. Lycka till!
Linska, 2011-03-22
Jag röstar på den sista bilden!
ize1, 2011-03-22
alla var jätte fina förutom bild 7.
Lili, 2011-03-23
Jag tyckte att den 1:a bilden var fin. Den känns varm och inbjudande. Men jag kan också tänka mig huset i en vit nyans med gråa knutar. På bilderna tycker jag att knutarna ser grå ut istället för blå. Men om ni vill ta bort stämpeln så kan ju en ny färg vara att föredra. Vi har tre olika färger (fönster, knut och fasad) och jag tycker det är jättefint så. Idag är det vanligt men för ca 10 år sedan stirrade folk förvånat på mig när jag föreslog det. Lycka till med färgvalet och hoppas att vi får se några efterbilder.
PernillaJ, 2011-03-24
Tackar! Området i sig är helt... ja... osammanhängande. De flesta husen är byggda vid samma tid så de har ungefär samma form. Några är klassiker i falurött och vita knutar. Annars är det grått, beige, gult, rosa, lila... ja allt man kan komma på tror jag...
Eliran, 2011-03-24
Jag tycker det är snyggt med tre-färgat. Ljusgrått på de stora ytorna, vitt runt fönstrerna och kanske rött inne i fönstrerna?
vimsan06, 2011-08-18
Snyggt färgval. Vilken färgkod är det på det gråa?
PernillaJ, 2011-08-27
Tack så mycket! Känns riktigt bra faktiskt, blev ett helt annat hus. Koden är s6502-y.