Nyinflyttad och har inte hunnit eller ens funderat på vad jag ska göra med hallen. Jag behöver akut hjälp känner jag för jag känner att jag inte kommer någonvart. Har testat mycket men bara provisoriskt. Och det funkar inte i längden haha...
Snälla hjälp mig med inredningen.
Vi har funderat på att tapetsera i hallen i alla fall, och vi funderar på gråa tapeter, men inte alldeles för mörka. Vad tror ni ???
Hallmöbel, spegel, skippa tamburmajoren, vad som helst.. Kom med förslag. Som ni ser så är hallen väldigt liten. Jag har två garderober i hallen som är väldigt praktiska för förvaring så man får stoppa undan mycket. Men det känns så kallt och stelt, jag vill ha en varm och härlig känsla när man kommer hem från en jobbig dag.
Wiggie, 2010-10-30
Går det att sätta krokar på väggen under hatthyllan där lampan står?
I så fall kan du hänga den/dom jackor du använder just nu där och på så vis få bort tamburmajoren.
Bygg sedan en liten skohylla längst ner för dom skor som används mest och stoppa undan resten av jackorna och skorna i garderoben.
Sätt sedan upp ett snyggt tyg i en skena framför alltiohop så att du kan stänga för och gömma alltihop. Ställ istället en lampa i hörnet innanför dörren för att få mera ljus.
Vet inte om det funkar så som jag beskrev, svårt att avgöra storlek på saker från en bild...
Lycka till...
ninnisthlm, 2010-10-30
Hur kär är dig tamurmajoren? Som du säger så ger sånna lätt ett stökigt intryck. Jag hade nog förpassat den till ett vindsförråd och använt hatthyllan och utrymmet mellan garderoberna som förvaring för ytterkläder. Samma sak med rislampan.
Vad finns det mittemot ytterdörren? Rumsöppning eller vägg kanske? Tre saker som jag tänker kan mjuka upp din hall är 1) matta -typ helvit trasmatta... 2) vägglampa om det finns utrymme för det, eller 3) någon slags hemmaslöjd-väggprydnad -typ tygtavla med broderad motiv eller broderad ordspråk etc...eller en söt fågelholk eller gökur.... Eller så kanske du har kvar tamburmajoren som prydnad, tar bort alla kläder och pryder den med en tjusig plommonstop...
Exempel på vägglampor: http://www.belysningsdesign.se/tito-vagglampa-svart
http://www.belysningsdesign.se/siena-vagglampa-vit
Chieko, 2010-11-02
Jag tycker också att du ska ta bort tamburmajoren och sätta upp en stång eller krokar under hatthyllan. Istället för tamburmajoren kan du då ha ett litet bord med en lampa, ett ljus eller en blomma för att välkomna. Direkt till höger innanför ytterdörren kan det också få plats ett bord/stol eller något på väggen: mysiga tavlor (i stil med välkommen hem/hemma bäst) eller något annat som dessutom kan vara lätt att byta mellan årstiderna!
Chieko, 2010-11-02
Det blev lite fel i tänket. Till höger är ju hyllorna.. Men hur är det med nyckelskåpet? Är du nöjd med det? Annars kan du ju ha något färggladare som piggar upp där.
Helfigursspegel är jag förtjust i att ha i hallen, kanske på en av garderobsdörrarna?