På våra sommarstugor har nytt rött plåttak lagts. När nu husen ska målas om nästa helg inser vi dock att Faluröd färg (tyvärr inte Falu rödfärg) inte kommer att funka sådär klockrent.
Men vilken fasadfärg kan vara aktuell?
Jag hade varit mycket tacksam för alla inputs och NCS färgkoder.
jag skulle åxå ha målat stugan i grått men behålla det vita runt fönstren och luckorna.Det finns en sådan stuga med de färgerna där jag bor...jätte fint tycker jag men smaken är som baken.
Jag tycker att de är fina som de är , vad jag hade gjort är att jag hade byggt ett trädäck framför storstugan med kryssstaket i vitt och målat dörrarna i en mild blå eller grön färg. Sen hade jag försökt få till en liten enkel snickarglädjes spröjs i spetsen på glasverandans tak. Måla inte om om ni inte måste..Lägg pengarna på marksten och trädäck istället det kommer bli jättevackert med lite krukor och...vita trämöbler
zaliina, 2009-05-25
Jag hade nog målat stugan i grått och rött kring fönsterna tror att det hade blivigt klockrent, annars grönt (gröngråfärg). Lycka till!
Linelv, 2009-05-25
jag skulle åxå ha målat stugan i grått men behålla det vita runt fönstren och luckorna.Det finns en sådan stuga med de färgerna där jag bor...jätte fint tycker jag men smaken är som baken.
Inredarmia, 2009-05-26
Jag tycker att de är fina som de är , vad jag hade gjort är att jag hade byggt ett trädäck framför storstugan med kryssstaket i vitt och målat dörrarna i en mild blå eller grön färg. Sen hade jag försökt få till en liten enkel snickarglädjes spröjs i spetsen på glasverandans tak. Måla inte om om ni inte måste..Lägg pengarna på marksten och trädäck istället det kommer bli jättevackert med lite krukor och...vita trämöbler
camillas, 2011-09-07
Ett hus här brevid oss påminner om ert, de gick från rött (också fint) till en dov mellan blå, det blev jättefint!