Vi har köpt ett hus och ska flytta ut på "landet" nu äntligen. Blev inte riktigt ett sådant hus som vi föreställt oss´, ville helst flytta in i ett gammaldags "rödfaluhus", med vita knutar, helst med någon gammal ladugård och en härlig braskamin i varje rum! Kort sagt; ett hus som man gärna gör julfint i !
booleva, 2008-12-05
Jag skulle nog sattsa på att måla allt som är i trä inkl. fönster i en annan färg.
Vilka rum har fönster mot baksidan?
Kan ni göra en dubbel altandörr ifrånnågot av rummen och bygga en lång "amerikansk veranda längs med hela husetslångsida.
Mariiie, 2008-12-05
Tror allt jag skrev till dig nyss försvann.. :( Det är dåligt med fönster på baksidan.. Det lilla fönstret är badrummet och det stora till höger är köksdelen, där vi även tänkt slå upp väggen mellan köksarbetsdelen mot vardagsrummet ( längst bort till höger omman står på baksidan) så det blir en mer öppen planlösning. Gillar inte direkt den som är nu.. Ja jag har också faktiskt funderat på altan längs med baksidan, tror du att det skulle va nått kanske?! Då kan man kanske ta o öppna vid vardagsrummet, slå igen den som är på andra gaveln (skulle underlätta om det egentligen inte fanns nån dörr där, om vi ska göra vardagsrumsdelen där istället). Vad tycker du att det ska va för färg på träet då tro? Blir det trist med en ljusgrå? Du har det superfint hemma hos dej! Älskar ditt kök! Jag kan lägga upp en bild på planlösningen så får du se.
booleva, 2008-12-05
Jag tror att det kan bli riktigt fint med grått men inte för ljust bara.
Passa även på att måla sockeln i en nyans mörkare vet´ja;)
så någon här inne som köpt ett liknande hus och målat om och byggt altan och utespa. Det var hur läckert som helst. Kan bara inte hitta dit igen. Lyckas jag så hör jag av mig.
booleva, 2008-12-05
Ja, nu var jag här igen! Hittade huset. Använd sökfunktionen och sök på spa. Det är JockeVirre;s album o hus jag menade.