Nu när hallen nere är klar har jag svårt att bestämma mig om trappen upp...Vilken färg tycker ni skulle passa att måla i?? Har ett stort fönster där uppe som släpper in massa ljus.. grått?? vitt??
Älskar fonden du har där, jag har samma i datarummet. Jag skulle nog måla det vitt eller fortsätta med fonden upp i trappen, den är ju såå fin. Grått skulle iofs också funka, men jag tror vitt ISÅFALL skulle ge ett bättre intryck och bryta av den svarta fonden lite bättre. Du skulle kunna måla trappräcket svart också, det vore koolt och trappen vit. Jag har målat min svart & vit, vart supernöjd. Det finns sååå mycket att göra haha :)
Grått är lite svårmatchat. Det kan lätt se blått ut eller så beroende på vad man har runt om. Vitt tycker jag nog hellre. För att fortsätta på samma spår som sofieshus kan man ju alltid betsa träet mörkare, jag tycker att det är så fint med mörkt trä mot det vita!
Hej jag skulle måla vitt, svart trappräcke... stegen kanske kan målas vita dom med? Har själv haft ett liknande projekt, kolla gärna vårat album renovering av radhus, trappa.
sofieshus, 2008-09-17
Älskar fonden du har där, jag har samma i datarummet. Jag skulle nog måla det vitt eller fortsätta med fonden upp i trappen, den är ju såå fin. Grått skulle iofs också funka, men jag tror vitt ISÅFALL skulle ge ett bättre intryck och bryta av den svarta fonden lite bättre. Du skulle kunna måla trappräcket svart också, det vore koolt och trappen vit. Jag har målat min svart & vit, vart supernöjd. Det finns sååå mycket att göra haha :)
jema, 2008-09-17
Grått är lite svårmatchat. Det kan lätt se blått ut eller så beroende på vad man har runt om. Vitt tycker jag nog hellre. För att fortsätta på samma spår som sofieshus kan man ju alltid betsa träet mörkare, jag tycker att det är så fint med mörkt trä mot det vita!
evask, 2008-09-17
Den grå tapeten du har i hallen skulle göra sig fint uppför trappen också eller vitt. räcket i svart och trappan i vitt eller svart.
Candy, 2008-09-18
Ja det skulle den men går åt så mycket, kostar för mycket tyvärr...
Candy, 2008-09-18
Japp, håller med dig, trät ska bli mörkare sedan... bruuu för furu..
PatrikoHelenasRenovering, 2008-09-19
Hej jag skulle måla vitt, svart trappräcke... stegen kanske kan målas vita dom med? Har själv haft ett liknande projekt, kolla gärna vårat album renovering av radhus, trappa.
Lee, 2008-09-19
Jag skulle måla väggen vit, svart räcke, och slipa och betsa trappstegen.
janethepain, 2008-09-19
Absolut vitt för en enhetlig känsla.
Yoyyzan, 2008-09-20
Måla väggen upp i grått och räcker grått också, sen vitt på trappstegen!!
Precious, 2008-09-21
helt klart vitt för det bryter fint mot det svarta