Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Vilka IKEA-köksluckor är snyggast just nu?

Lavendela

Lavendela SE

Publicerat för about 15 years sen
Följ

Äger ett hus i som ska säljas i slutet av sommaren, men där köket av olika anledningar ska göras om nu.

Funderar på vad vi ska välja för köksluckor/bänkskiva? Eftersom vi inte kommer att bo i det så länge själva, så vill vi välja något som är "lättsålt", dvs som de flesta kan tänkas gilla när de kommer in som ev köpare. Vitt känns ju ganska klart att det blir, men sen då? Svarta bänkskivor?

Jag vill att det ska kännas modernt och fräsht. Den lantliga stilen tycker jag om, men den passar huset. Funderar på högblanka vita, men börjar det kännas "ute"?

Tacksam för hjälp och idéer.

foffon

foffon, 2010-04-10

Vitt och svart blir aldrig fel. Om man vill ha en mjukare variant är det snyggt med ekskivor till det vita. Klassiskt, blir aldrig omodernt. Högblankt är snyggt om man har ett kök som är lite mörkt eftersom det fångar upp ljuset. Lycka till!

limpan

limpan, 2010-04-15

Den svarta Nexus är sjysst annars, men det är snyggast om man har ljust runtom då, typ vita väggar, vitpigmenterat golv eller liknande. Kan tänka mig att det är väldigt överkomligt för många, går att ha till många stilar. Själv har vi de vita i högglans.

Tycker ni ska våga lite än att bara köra vita luckor, vanliga handtag och ekskiva på det viset många gör (i rätt miljö kan det vara snyggt, t.ex. hos cschalling). Det blir ofta väldigt tråkigt, folk tycker det är fint men inget mer, ger inget speciellt intryck. Titta lite i olika broschyrer, t.ex. Electrolux Home, går att få det lika snyggt med IKEA-kök.

foffon

foffon, 2010-04-15

Tanken om man skall sälja sitt hus är ju att sätta in ett kök som tilltalar många vid första anblick. Vita luckor är ju klassiskt och kan lätt jazzaz upp med nya bänkskivor om man önskar annat än ek. Passar till allas inredning. Visst är svarta luckor jättesnyggt, men jag tror att vita faller fler på läppen om man säger så. Och det är väl det som är tanken. Lycka till

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Produced by Rooms Media AB

Copyright © StyleRoom 2007–2025

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons